Menu

בונים, משפצים או מחדשים את סביבת המגורים? זה הזמן לדעת הכול על בחירת דלתות פנים לבית.

דלתות פנים הן אלמנט דירתי נחוץ ונדרש בכל סביבת מגורים, וככזה, חשוב לשים דגש על מספר פרמטרים במסגרת בחירת דלתות פנים לבית או לדירה. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע גדול של דלתות פנים בגימור למינטו, פולימר וצבע בתנור הכולל בין היתר: דלתות הזזה, דלתות כפולות, דלתות מתקפלות, דלתות נסתרות, דלתות כיס ועוד.. הבחירה בין סוגי דלתות הפנים נעשה בין היתר בהתאם לגודל המפתח (רוחב, גובה ועובי הקיר) העומד לרשותכם ובהתאם למאפייני הדלת.

דלתות גאש – כל הדלתות נפתחות בפניכם

מה חשוב לדעת על מאפייני דלתות פנים?

דלתות פנים מיוצרות מחומרי גלם שונים כגון: MDF, פלדה, אלומיניום, עץ מלא, עץ סינטטי ועוד, כאשר לכל חומר גלם המשמש לצרכי ייצור דלתות פנים מאפיינים משלו המשפיעים בין היתר על רמת הבידוד הטרמי של הדלת, רמת הבידוד האקוסטי של הדלת, רמת הגימור של הדלת וכדומה. הבחירה הנפוצה ברוב המקרים של דלתות פנים הינה הבחירה בדלתות כנף המגיעות בגדלים סטנדרטיים המותאמים לרוב מפתחי הכניסה לחדרי המגורים בסביבת המגורים. יחד עם זאת, בבואכם לבחור דלתות פנים לבית או לדירה, חשוב להתייחס לנושאים הבאים:

משקל הדלת – דלתות פנים המיוצרות מעץ מלא לצורך העניין הן דלתות כבדות משקל בהשוואה לדלתות המיוצרות מעץ סינטטי או דלתות כניסה המיוצרות מאלומיניום. לפיכך, הן פחות מותאמות לחדרי ילדים ונוער. מצד שני, דלתות פנים המיוצרות מעץ מלא הן דלתות יוקרתיות ומרהיבות למראה.
חומרי מילוי – דלתות פנים מגיעות עם סוגי מילוי שונים שכל אחד מהם משפיע על איכויות הדלת לאורך זמן. מילוי סטנדרטי המיוצר מכוורת קרטון מותאם לדלתות פנים המשמשות כדלתות בחדרים בהם לא קיימת חשיבות רבה לרמת הבידוד האקוסטי. מילוי אידיאלי המשמש לצרכי ייצור של דלתות פנים אקוסטיות הינו מילוי מסוג פלקסבורד המיוצר מעץ דחוס וסיבים של פשתן. מילוי מסוג זה מהווה בידוד אופטימאלי לצרכי בידוד אקוסטי ותרמי כאחד.
חומרי הציפוי – דלתות פנים המיוצרות מחומרי גלם שאינם עץ מלא, מגיעים עם חומרי ציפוי שונים הכוללים בין היתר: ציפוי למינציה, ציפוי פורניר, ציפוי פורמייקה וציפוי שכבת צבע הידוע בשם שלייפלק. לכל אחד מסוגי הציפוי השונים יתרונות וחסרונות משלו.

לסיכום 🙂

בנוסף לנושאים המופיעים לעיל, בחירתה של כל דלת פנים לסביבת המגורים, חייבת להיעשות בהתאם לסגנון העיצובי של הדלת והתאמתה לעיצוב הכללי של סביבת המגורים. כמו כן, חשוב ומומלץ לשים דגש על מנגנוני הנעילה של הדלת, אופן התקנה והעלות הכוללת של רכישת דלתות פנים בהתאם למספר הדלתות הנדרשות לכם. כמו כן, חשוב לוודא שרכישת הדלתות מתבצעת ע"י יצרן מוכר או משווק מורשה מטעמו.

נשמח לעזור בכל שאלה 

דלתות גאש